ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究誌
  2. 第67号

計量テキスト分析法を用いたハンディキャップ体験の教育効果の解析

https://tohoku-mpu.repo.nii.ac.jp/records/817
https://tohoku-mpu.repo.nii.ac.jp/records/817
c674c176-e94d-4e04-a130-2b9346f9641e
名前 / ファイル ライセンス アクション
原著2_渡部俊彦.pdf 計量テキスト分析法を用いたハンディキャップ体験の教育効果の解析 (2.0 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-30
タイトル
タイトル 計量テキスト分析法を用いたハンディキャップ体験の教育効果の解析
言語 ja
タイトル
タイトル Comparison of the Educational Effects of Disability Simulations Using Quantitative Text Analysis
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Disability simulations
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 educational effects
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 quantitative text analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 co-occurrence networks
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 渡部, 俊彦

× 渡部, 俊彦

ja 渡部, 俊彦

ja-Kana ワタナベ, トシヒコ

en Watanabe, Toshihiko

Search repository
伊藤, 邦郎

× 伊藤, 邦郎

ja 伊藤, 邦郎

ja-Kana イトウ, クニオ

en Itoh, Kunio

Search repository
高橋, 央宜

× 高橋, 央宜

ja 高橋, 央宜

ja-Kana タカハシ, オウギ

en Takahashi, Ohgi

Search repository
米澤, 章彦

× 米澤, 章彦

ja 米澤, 章彦

ja-Kana ヨネザワ, アキヒコ

en Yonezawa, Akihiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 At the Department of Pharmaceutical Sciences, Faculty of Pharmaceutical Sciences, Tohoku Medical and Pharmaceutical University, an introductory seminar on pharmaceutical sciences is held during the first year. As part of this seminar, disability simulations have been performed to experience partial dysfunction in the body. This study compared the educational effects of disability simulations involving(FY2017-FY2019)and not involving(FY2020)direct physical contact on students. Quantitative text analysis of these reports revealed high frequencies of 2 words, "burdensome" and "inconvenient," in all years. The rate of students using "burdensome" or "inconvenient" in their reports after disability simulations was 75.1% in FY2017, 78.4% in FY2018, 76.4% in FY2019, and 74.1% in FY2020. Furthermore, words associated with increased risks were frequently used after disability simulations involving direct physical contact, and the rate of students using these words was 77.3% in FY2017, 75.4% in FY2018, and 74.4% in FY2019. In contrast, in FY2020 without experience-based learning involving such contact, the rate was 8.4%. on graphically interpreting a co-occurrence network diagram, words associated with increased risks, such as"anxiety" and "fear," co-occurred with "walk" and "see," confirming that aging and visual impairment simulations to experience walking with low or loss of vision help students consider increased risks in people with physical disabilities.
言語 en
書誌情報 ja : 東北医科薬科大学研究誌
en : Journal of Tohoku Medical and Pharmaceutical University

号 67, p. 61-68, 発行日 2020-12
出版者
出版者 東北医科薬科大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2432-5724
権利
言語 en
権利情報Resource https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.en
権利情報 Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported (CC BY-NC-ND 3.0)
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:16:44.573040
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3